БЪДЕЩЕТО НА МЕТРОТО

Вижте как ще изглеждат влаковете на новото метро

Пътниците ще се придвижват с иновативните леки, безшумни и комфортни мотриси на Siemens


Снимка: Siemens

Влаковете на новия трети лъч от софийското метро вече няма да са руски, а ще са на германския бранд Siemens. В новите метростаннци, пътниците ще се придвижват с иновативните леки, безшумни и комфортни мотриси на Siemens.

През лятото на 2015 г., компанията предложи по-ниска цена за доставката на 20 нови метровлака за бъдещото трасе от жк „Овча купел” до жк „Левски”, което се очаква да бъде готово през 2020 г. Новите мотриси струват 418 млн. лв. без ДДС, или по около 20,9 млн. лв. на метровлак. Част от средствата са договорени по ОП "Транспорт" и съфинансиране от българска страна.

За да отговорят на разнообразните изисквания на градския обществен транспорт, Siemens разработиха метро, което поставя нови стандарти в своя клас. Inspiro е новото метро от Siemens, то ще предоставя максимална полезност чрез високите транспортни мощности и ниски експлоатационни разходи, съчетани с ползата за околната среда на Siemens: енергийна ефективност и опазване на околната среда на всички етапи от производството, както и ежедневна работа за почти пълно рециклиране.



Платформата Inspiro е продукт с широкообхватния опит на Siemens в подземните железници. Компанията е доказала своите възможности в целия свят. Новата концепция за превозното средство Inspiro се основава на изпитани компоненти. Всяка мотриса се проверява преди доставката в центъра Wegberg-Wildenrath Siemens".



Пътниците ще пътуват в приятна, освобождаваща от стреса среда благодарение на светлия интериор, атрактивното осветление и модерната климатична инсталация. Естествените материали в топли цветове повишават нивото на релаксация в забързания съвременен свят.



Платформата Inspiro може да бъде с до осем вагона, в зависимост от нуждите на потребителите. Интериорът може да бъде оборудван със странични седалки или подредени в редове. При желание на клиента интериорната конфигурация на седящите места може да бъде и смесена. Освен това, дължината и ширината на вагоните може да варира. Те могат също така да бъдат конфигурирани с три или четири врати на страна, които да бъдат проектирани да се отварят по най-подходящия начин. Ширината им от 140 см. улеснява качването и слизането, което намалява времето за престой на метростанцията. На пръв поглед незначителен проблем, от който обаче лондонското метро и до ден днешен страда.



Иновативната амбиентна LED система за осветление създава приятна и спокойна обстановка в интериорното пространство и допълнително намалява енергийните разходи. Вместо обичайните дръжки, Inspiro предлага иновативни такива, стилизирани във формата на разклонено дърво. Така няколко пътници могат да се държат по време на пътуване на комфортно разстояние едни от други. На някои от тези иновативни дръжки ще има и дисплеи с информация или реклами.



Цветовете на екстериорното осветление също могат да бъдат избирани. Всички тези модификации предстоят да бъдат уточнени от Столична община, за да пасват по най-удобния начин на нуждите на софиянци.


От общината засега единствено обявиха, че пероните на новите метростанции ще бъдат оборудвани с предпазни преградни врати. За безопасността на пътниците в метрото ще се грижат най-новите разработки на концерна Siemens в тази сфера. Стандартният влак с 6 вагона развива максималната скорост между 80 и 90 км/ч, има 256 седящи места и общ капацитет от 1450 пътници.



Особено внимание е отделено за лесна подмяна на износените части с резервни, както и на дейностите по поддръжката, които могат да бъдат допълнително улеснени чрез използване на дистанционна диагностика.

Ниските разходи за експлоатация и поддръжка, намалената консумация на енергия и използването на естествени и рециклирани материали предлагат ползи както за операторите, така и за околната среда....ОР+

Александра Сотирова