Почти на всеки се е случвало да попадне в капана, наречен градски транспорт. Неудовлетворението от ползването на услугите му се подхранва както от нередовността на движението и задръстванията, така и от студа и мръсотията в тролеите, автобусите и трамваите.
Има и още нещо, което ни изкарва извън нерви, когато се возим в някое от споменатите вече транспортни средства - контрольорите.
Възмущението ми, а предполагам и на много други хора, е предизвикано от най-различни преживелици, които са се случвали на или пред повечето от нас.
Добре е да се знае, че всеки контрольор, трябва да се легитимира с помощта на отличителните знаци.
Контрольорите прилагат свои собствени закони
Пред очите ми се опитаха да глобят възрастна жена, качила се с много багаж в автобуса на "Плиска", защото не си била извадила билета, а трябвало да го търси в чантата си.
Пред очите ми се опитаха да глобят възрастна жена, качила се с много багаж в автобуса на "Плиска", защото не си била извадила билета, а трябвало да го търси в чантата си.
Но нетърпеливите проверяващи не й отпуснаха и една спирка време, за да си намери документа за превоз. Веднага я наобиколиха и поискаха да я глобят.
Не помогна и намесата на пътниците - всеки бърза да слезе на неговата спирка и не притежава неограниченото време на контрольорите, които са готови да се возят часове наред с "нередовния" пътник, само и само да го глобят.
ВНИМАВАЙТЕ! Тези псевдоконтрольори са най-опасни, тъй като нямат какво да губят".
Моят съвет е: запознайте се добре с отличителните белези на контрольорите и знаците за валидност.
Ако сте сигурни в нелегитимността на някои, съобщете на тел. 166, без да показвате подозренията си пред "контрольора", че може и да пострадате.
Едно публично оповестяване може само за момент да го подплаши, а утре или дори след час, той пак да "работи".
Пътниците, носещи обемист багаж, трябва да са наясно, че дължат билетче и за него, защото заема място. Според правилника санкция за багаж се налага, ако чантата или сакът са по-големи от разрешените в общинската наредба размери 60 на 40 на 60 см.
Ако сте по-наблюдателни, най-вероятно сте забелязали, че в превозните средства вече функционира система, с помощта на която се следи за работното време на контрольорите и колко дълго се намират те в тролей, трамвай или автобус при проверка.
Става въпрос за магнитна карта, на която се маркира ръководителят на екипа при влизане и при напускане на превозното средство. Така може да се провери дали даден контрольор, срещу когото има оплакване, е бил в определеното превозно средство в посочения ден и час.
Но само си помислете, че не се е регистрирал... А дори и да му запомните номера на баджа, кога ще намерите да търсите справедливост.
Така и аз имах намерение да направя журналистическа проверка на един случай, който дълбоко ме възмути, но минаха вече 2 седмици и така и не успях да разбера, дали контрольорът е бил в правото си да постъпи по следния начин.
Така и аз имах намерение да направя журналистическа проверка на един случай, който дълбоко ме възмути, но минаха вече 2 седмици и така и не успях да разбера, дали контрольорът е бил в правото си да постъпи по следния начин.
Около 7 ч. вечерта от спирката на Окръжна болница се качих на дълго чакания рейс. Понеже бях седнала на седалката близо до шофьора, това ми позволи да видя, че контрольорът не се е регистрирал при него с магнитна или каквато и да било друга карта.
Но въпросният проверяващ буквално бе хванал в капан три 13-14-годишни тийнейджърки. От задната врата на полупразния автобус контрольорът накара момичетата да се придвижат до първата врата и заповяда на водача да не я отваря.
Когато се опитах да се застъпя за децата, които имаха карти, но за друга линия, контрольорът отправи словесни нападки и към мен. Според него щом ми е жал за момичетата, трябва да платя аз глобата вместо тях.
На него просто не му пукаше, той искаше само да унижава и да вземе парите. За съжаление успя да го постигне, но не си платиха ученичките, които според мен той нямаше право да задържа, камо ли - да обижда.
Намери се един възрастен прилично облечен господин, който, за да спре разправията, просто попита: "Колко е глобата за трите?", извади 21 лв. и въпреки горещите молби на девойките, подаде парите на контрольора. Господинът с парите не познаваше момичетата. На следващата спирка той слезе.
Но мислите ли, че контрольорът, който най-невъзмутимо прибра парите, имаше право да го направи? Май въпросът е риторичен.
Но колко такива "проверяващи" ще търпим и нищо няма да можем да направим, за да защитим децата си и родителите от несправедливото отношение?
Но колко такива "проверяващи" ще търпим и нищо няма да можем да направим, за да защитим децата си и родителите от несправедливото отношение?
От СКГТ твърдят, че всички проверяващи редовността на пътниците - щатни (в София те са 125) и на граждански договор - (по документи са 110 човека) печелят 70% от цената на билета за нередовен пътник , имат снимки в албуми и кратки видеоклипове, които можете да видите при разпознаване на бул. "Мария Луиза" N 84...
Когато станете свидетел на подобна история или се случи с вас самия, не отлагайте да разобличите човека, който е тръгнал да печели с писаните правила на СКГТ, но същевременно нарушава неписаните моралните правила на обществото...OP+
/със съкращения/
Альона Нейкова
Альона Нейкова